пятница, 21 апреля 2017 г.

День гражданской обороны в 8-Mi

День Гражданской Обороны


Приветствую всех, сегодня , 19 апреля на первом уроке у нас был проведен классный час которые был посвящен дню гражданской обороны. Наш классный руководитель проводил викторины и интересные конкурсы. В тот же день и произошла "катастрофа" , весной 19  апреля выпало примерно 40 мм снега за пару часов. Это событие , несло очень опасны характер - деревья под тажестью листвы и снега на ней падали , и заграждали улочки своими ветвями. 

























Когда же впервые был проведен день посвященый Г.О ?


1 марта 1972 года была создана Международная организация гражданской обороны (МОГО), цель которой заключалась в том, чтобы привлечь внимание мирового сообщества к элементарным мерам по самозащите в случае бедствий и аварий.
С 1990 года этот день отмечается во всех странах, вступивших в МОГО. В средствах массовой информации и на конференциях особое внимание уделяют вопросам, касающимся планомерной подготовки к борьбе с возможными бедствиями.
Украина, являясь членом МОГО, так же отмечает этот день, придавая гражданской обороне большое значение. Ведь даже в мирное время существуют очаги опасности, к которым нужно быть тщательно подготовленными на теоретическом и практическом уровне. В течение года на курсах и семинарах население проходит специальную подготовку по применению средств индивидуальной защиты и адекватным действиям в условиях чрезвычайных ситуаций. Во всех учебных заведениях учащиеся и студенты изучают основы гражданской обороны, позволяющие правильно оценивать ситуацию и, если понадобится, уметь оказать помощь себе и окружающим.





Стихийные бедствия и катастрофы – реальность, от которой не спрячешься за семью замками. А вот для того, чтобы не растеряться в ответственный момент, стоит овладеть элементарными навыками. И не забывать главный девиз: «Предупрежден – значит вооружен!».






















А так же, викторина :


Питання та відповіді вікторини з ЦО (початковий рівень)

1-ше питання. Які укриття належать до найпростіших захисних

споруд? — З бали.

Відповідь. До найпростіших захисних споруд належать відкрита і

перекрита щілини.

2-ге питання. Що таке укриття? — 8 балів.

Відповідь. Укриттями називають захисні споруди герметичного типу,

що забезпечують захист людей, які вкриваються в них, від усіх

вражаючих чинників ядерного вибуху, а також за необхідності від

катастрофічного затоплення, СДОР, радіоактивних продуктів руйнації

ядерних енергоустановок, високих температур і продуктів горіння у

випадку пожежі.

3-те питання. Що таке протирадіаційне укриття? — 8 балів.

Відповідь. Протирадіаційним укриттям називають захисну споруду,

що забезпечує захист людей від зараження радіоактивними речовинами

та радіоактивного опромінення в зонах радіоактивного зараження

місцевості.

4-те питання. Чи можна використовувати звичайний одяг для

захисту шкіри від отруйних речовин ? — б балів.

Відповідь Звичайний одяг можна використовувати для захисту шкіри

від радіоактивного зараження нетривалий час і тільки після

просочування його спеціальним розчином — лужноолійною емульсією.

5-те питання. Що таке відкрита щілина? — 4 бали.

Відповідь. Відкрита щілина — Це вузька траншея глибиною 180— 200

см і шириною 100—120 см вгорі і 80—90 см насподі. З одного боку щілини

під прямим кутом до траншеї зроблено вхід.

6-те питання. Як називалася організація, що займалася підготовкою

населення до захисту від ЗМУ до створення системи ЦО? — 3 бали.

Відповідь. Підготовкою населення до захисту від ЗМУ (зброя

масоваго ураження) займалася МППО (місцева протиповітряна оборона).

7-ме питання. Які споруди в сільській місцевості можна

пристосувати під ПРУ? 10 балів.

Відповідь. Підвали, погреби, овочесховища, перші поверхи цегляних

громадських будівель і приватних будинків.

8-ме питання. Яка бочка більш небезпечна — наповнена бензином

або порожня з-під бензину ? — 5 балів.

Відповідь. Більш небезпечною є порожня бочка. Всередині неї може

утворитися вибухонебезпечна концентрація парів бензину.

9-те питання. Що повинен знати з ЦО до кінця навчального року

учень 2-го класу ? — 5 балів.

Відповідь. Учень повинен знати:

— порядок оповіщення в надзвичайних ситуаціях;

— призначення та будову респіратора, найпростіших засобів захисту

органів дихання;

— види захисних споруд, правила розміщення і перебування в них;

— засоби захисту від наслідків аварій, катастроф і стихійних лих,

характерних для нашої області.

10-те питання: Що повинен знати й уміти до кінця навчального року

з ЦО учень 2-го класу? — 5 "балів.

Відповідь. Учень повинен знати й уміти: —- правильно діяти в

надзвичайних ситуаціях;

— користуватися респіратором, найпростішими засобами захисту

органів дихання;

— грамотно діяти в умовах аварій, катастроф і стихійних лих.

Максимальна кількість балів -57.

Час на підготовку відповіді — хвилина.

Хто готовий — піднімає руку.

Конкурс оцінюється 5 балами.

Кожна неточність — штрафний бал.

1. Чи можна вибивати вікна при пожежі?

(Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, який прискорює

горіння).

2. Чому бензин або гас, які горять неможна гасити водою?

(Бо вони легші за воду і розподіляється по її поверхні і вода не надає

вогнегасного ефекту).

3. Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні?

(Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике

скупчення людей).

4. Яка діжка представляє більшу небезпеку: наповнена бензином

чи порожня після нього?

(Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація

прів бензину з повітрям).

5. Чому неможна кидати у вогонь аерозольні упаковки?

(Аерозольні упаковки — вибухонебезпечні).

6. Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчувається запах

газу?

(Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при

наявності газу може спричинити вибух).

7. Як погасити палаючий на людині одяг?

(Потрібно зупинити його, повалити на землю і катати, вбиваючи

полум’я. Можна обернути ковдрою. Однак, коли це робить сама собі

людина у приміщенні, що горить, вона повинна берегтися отруєння

чадним газом).

8. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора, якщо з

нього пішов дим?

(Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, позвати на

допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину,

ковдру).

9. Які існують види вогнегасників?

(Пінні, вуглекислотні, порошкові).

10. Куди треба телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти?

(Викликати пожежну службу за телефоном 1-01. Повідомити, що і де

горить, адресу: вулицю, номер дому, під’їзду, його код; своє прізвище).

У цьому турі капітанам дається завдання на картках і вони повинні

дати відповідь через 10 сек.

1. Які причини виникнення пожеж у побуті?

(Залишені без догляду електронагрівальні прилади, перевантаження

електромережі при одночасному вмиканні у розетку декількох

електроприладів, куріння у постелі, ігри дітей з сірниками, пустощі з

вогнем, нагрівання або кидання у вогонь аерозолів, вибухонебезпечних

або невідомих предметів).

2. У яких випадках при пожежегасінні використовуються

вуглекислотні вогнегасники?

(При гасінні всіх видів горючих матеріалів та електроустановок під

напругою)

3. Чи можна гасити електроагрегат або електромережу, що

горять, водою або пінним вогнегасником?

(Ні, якщо вони під напругою. Перед гасінням їх слід знеструмити).

4. Ви знаходитеся на третьому поверсі будинку, що горить. Вихід

на сходи — відрізан. Затримка хоч на хвилину — і ви отруїтесь чадним

газом. Ваші дії?

(Взяти простирадла, зірвати гардини, міцно зв’язати їх між собою на

2-3 вузли, міцно прив’язати до батареї опалення, спустити кінець у вікно

і спуститися по цій мотузці скільки зможете, відпустити її і стрибнути на

землю).

Тестування.

Командам пропонуються питання про порядок дій людини, яка

опинилася у небезпечній ситуації і три варіанта відповіді. Максимальна

оцінка за відповідь — 3 бали, за помилкову відповідь — 0 балів. Час на

підготовку відповіді — 3 хвилини.

Ведучий роздає командам по одній картці із запитаннями. Команди

відмічають правильну відповідь і повертають картки ведучому.

1. Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 01;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

2. Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете

робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

3. Загорілася електромережа, ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

4. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

5. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на

сковороді?

а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити

туди олію.

6. Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник

згас, а ви не встигли запалити газ, що ви будете робити?

а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;

б) перекрию газ;

в) перекрию газ та перевірю тягу.

7. Якими будуть ваші дії, якщо вис відрізало вогнем у квартирі на

п’ятому поверсі?

а) вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по

периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покликаю на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану

спускатися;

г) стану голосно кричати.

8. Що ви будете робити, якщо побачите як на лісовій полянці горить

минулорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим

9. Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі.

Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші біль безпечні заняття.


Основные мероприятия ко Дню Гражданской Обороны:


Основними заходами, що плануються до "Дня ЦО", є:

А). Практичні заходи:

 збір постійного складу школи або засідання штабу ЦО;

 перевірка укомплектованості й оснащеності невоєнізованих

формувань цивільної оборони;

 приведення в готовність захисних споруд, якщо вони є в наявності;

 відпрацювання прийомів користування засобами індивідуального

захисту;

 проведення протипожежних, світломаскувальних, герметизаційних

та евакуаційних заходів;

 відпрацювання практичних дій відповідно до "Плану дій у HC";

 знезаражування територій, будинків, майна та ін.

Б). Навчально-методичні заходи (практичні (розв'язування ситуаційних

завдань), класно-групові заняття, семінари, прес-конференції, бесіди,

вікторини і відкриті уроки) з залученням до їх проведення фахівців

екологічної, пожежної, санітарно-епідеміологічної служби і працівників з

надзвичайних ситуацій та у справах цивільного захисту населення.

В). Агітаційно-пропагандистські заходи (огляди-конкурси, радіогазети,

стінна преса, демонстрація кіно, відеофільмів, виставки).

Г). Спортивні змагання, естафети, тренування (по одяганню протигазів,

захисних костюмів, по транспортуванню і мобілізації постраждалих під

час HC, по умінню працювати на приладах РХР тощо).

З метою інтенсифікації заходів ЦО в день проведення "Дня ЦО"

заздалегідь передбачають його в розкладах занять і планують на цей день

максимально можливу кількість уроків, занять з ЦО (за рахунок часу на

заняття по ОБЖД).

Найбільш активними учасниками заходів "Дня ЦО" є постійний склад

школи, учні старших класів, особовий склад невоєнізованих формувань.

Учні усіх класів, беруть участь у заходах "Дня цивільної оборони" у ході

планових занять на уроках малювання - у конкурсі малюнків про допомогу

при стихійних лихах, аваріях і катастрофах; праці - виготовлення

простіших засобів індивідуального захисту і відновлення навчально-

матеріальної бази ЦО на практичних заняттях і тренуваннях, у цей день

активно використовуються інші шкільні предмети для поглибленого

вивчення факторів, що ініціюють надзвичайні ситуації (фізика, хімія,

астрономія, географія, біологія тощо), та гуманітарні предмети для

обговорення художніх творів та історичних подій, у яких зачіпається тема

HC.

Відпрацювання питань різних ввідних, як правило планується на

останньому або за рішенням директора на будь-якому уроці.

Ввідні можуть бути такими:

 радіаційна небезпека,

 хімічна небезпека,

 загроза затоплення,

 землетрус,

 загроза терористичного акту, пожежа та інших, характерних для

навчального закладу.

Оповіщення по ввідній проводиться згідно зі схемою оповіщення учбового

закладу.

Порядок дій постійного складу та учнів визначається згідно з календарним

планом, планом дій органів управління та сил цивільної оборони учбового

закладу щодо запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

Під час відпрацювання ввідних враховується організованість і дисципліна

учнів при виконанні заходів, точність і якість виконання поставлених

завдань. Виставляються бали кожному класу. Постійна увага приділяється

виконанню вимог безпеки, особливо при опрацюванні евакуації учнів з

приміщень учбового закладу. При цьому виконуються умови, що учні

молодших класів ці заходи відпрацьовували раніше, не поспішаючи, під

керівництвом своїх вчителів і після проведення ввідних з ними, підбити

підсумки по закінченні заняття.

Проведення "Дня цивільної оборони"

Удень проведення "Дня ЦО" до початку занять першої зміни з постійним

складом школи відпрацьовуються питання оповіщення і збору,

уточнюються дії при виникненні HC відповідно до плану, а також

проводиться перевірка готовності формувань до дій за призначенням.

Заслуховування доповідей посадових осіб з уточненими розрахунками,

заявками на одержання майна по основних заходах "Плану дій при HC"

директор школи проводить у зручний для педагогічного колективу час.

Про початок "Дня ЦО" оголошується по шкільному радіо, а викладачі, на

початку 1-го уроку, по класах доводять інформацію про заходи, що

проводяться в школі і ступінь участі в них учнів. Звичайно перед першим

уроком проводяться загальношкільні лінійки, присвячені відкриттю "Дня

ЦО", трагедії Чорнобиля, виступи агітбригад юних інспекторів руху, юних

пожежників, юних рятувальників, тривалістю до 15-20 хвилин.

Залежно від тематики й обсягів навчання з ОБЖД і ЦО в "День ЦО"

проводяться:

 У початкових класах: - вікторини, рольові ігри з ОБЖД, змагання, до

програми яких включаються від однієї до декількох вправ,

тренувань; відпрацьовуються дії за сигналами оповіщення в разі

виникнення HG по класах; заходи можуть закінчуватися переглядом

відеоматеріали, присвячених питанням HC.

 У середніх класах: - вікторини з ЦО, змагання, естафети у класах і

групах паралельних класів; учні 6-7 класів беруть участь у випусках

стінгазет, по накопичених матеріалах оформлюють фотовітрини,

створюють альбом.

 У старших класах: - змагання по здаванню нормативів ЦО, семінари

з обговоренням підготовлених рефератів, практичні заняття по

вирішенню ситуаційних завдань, практичні заняття по наданню

першої медичної допомоги.

За рішенням директора школи визначені класи роблять екскурсію на

курси ЦО, відвідують захисні споруди, ознайомлюються з організацією ЦО

одного з підприємств і практичними заходами щодо захисту своїх

працівники.

Учні старших класів можуть бути залучені до підготовки та проведення

занять з ОБЖД у початкових класах.

Закінчується "День ЦО" підбиттям підсумків. Директор школи дає вказшку

про місце і час підбиття підсумків і на основі особистих спостережень за

діями учнів та педагогічного складу, а також доповідей начштабу ЦО і

своїх заступників підбиває підсумки виконання запланованих заходах з

питань ОБЖД та ЦО. У підсумковій частині свого виступу директор

зазначає, яким чином досягнута мета і як вирішені завдання "Дня ЦО", дає

оцінку діям формувань, відзначає сміливі та ініціативні дії учнів.

За цими підсумками складається наказ директора школи про результати

проведення "Дня ЦО". На основі цих результатів можуть бути розроблені

практичні заходи з усунення виявлених недоліків, внесені необхідні зміни

у план ЦО та інше.

Особовий склад школи: формування, команди, класи, учні, педагоги, які

відзначилися під час виконання заходів цивільної оборони, конкурсів,

вікторин, естафет нагороджуються призами, грамотами, сувенірами.

Після загального розбору класні керівники підводять підсумки,

аналізують роботу кожного учня, визначають тих, хто домігся успіхів в

Комментариев нет:

Отправить комментарий